Wie zijn wij?

Stichting DjoDjo

Stichting DjoDjo is een vrijwilligersorganisatie en heeft als doel inwoners van de provincie Zeeland toegang te geven tot een “dierbare” vorm van aandacht en zorg:

Een vrijwilliger gaat met zijn hond op bezoek bij de “hulpvrager”.

Onze vrijwilligers bezoeken met hun hond mensen die:

• Om één of andere reden behoefte hebben aan respectvol contact met een vrijwilliger en hun hond,
  • Een steuntje kunnen gebruiken in hun groei/herstelproces,
  • Moeite hebben met sociale contacten
  • Niet in staat zijn alleen de deur uit te gaan,
  • Aan het vervreemden zijn van hun familie en vrienden,
  • Eenzaam zijn, van dieren houden maar er zelf geen (meer) kunnen houden.

Met de inzet van vrijwilligers en honden wordt er gewerkt aan de wens van betrokkene. Dit kan op verschillende manieren zoals bijvoorbeeld met een hond spelen. Ook een hond aaien, knuffelen of borstelen is mogelijk.

De aandacht die Stichting DJODJO levert is laagdrempelig: in principe komt iedereen in aanmerking die het nodig heeft. Onze inzet is onafhankelijk van indicaties.

Onze vrijwilligers en honden zijn geschoold en gecertificeerd door Pets4Care. Veiligheid en respect voor mens en hond staan bij ons centraal en voorop.

De bezoekteams

Stichting DjoDjo heeft vrijwilligers die met hun hond op bezoek gaan. Dit zijn onze bezoekteams. Deze mensen en hun honden zijn wat onze stichting zo bijzonder maakt.